پیامک

۲۰ روش تخفیف گرفتن | استراتژی تخفیف گرفتن حرفه ای

۲۰ روش تخفیف گرفتن | استراتژی تخفیف گرفتن حرفه ای

۲۰ روش تخفیف گرفتن | استراتژی تخفیف گرفتن حرفه ای

در اینجا ۲۰ روش تخفیف گرفتن حرفه ای را به شما خواهیم گفت تا همیشه در خرید و معامله کردن موفق باشید.

نویسنده نگار معتمدی : یکی از جالب ترین فنون برای خرید و فروش که برای همه افراد مناسب است چانه زدن و تخفیف گرفتن می باشد.

اصولاً چانه زنی و تخفیف گرفتن از جمله مواردی است که دارای اصول خاصی می باشد. همه افراد دوست دارند که اجناس مورد نیاز خود را ارزان تر بخرند یا اگر فروشنده هستند آن ها را گران تر بفروشند و سود بیشتری در تمام خرید و فروش ها داشته باشند.

۲۰ روش تخفیف گرفتن

مجله تالاب : در ادامه این مقاله روش هایی برای تخفیف گرفتن آورده شده اند. این روش ها در صورتی که در زمان مناسب انجام شوند می توانند پاسخگو باشند. امیدوارم با مطالعه این مطلب از تاپ ناز بتوانید تخفیف های خوبی را در خریدهای خود دریافت نمایید.

1. تصویرسازی برای تخفیف گرفتن

در هنگام خرید سعی کنید تصویری درست و کامل را از شخصیت خودتان در ذهن فروشنده ایجاد کنید. این کار یکی از بهترین راه ها برای گرفتن تخفیف می باشد اینکه یک نفر دوست داشته باشد که انسانی مرفه و لول بالا نشان داده شود بسیار خوب است. اما دارای عیب هایی نیز است. تمام افرادی که فروشنده هستند و به اصطلاح بازاری می باشند می توانند یک جنس ارزان را چند برابر قیمت به چنین افرادی بفروشند.

بهتر است به جای اینکه افراد سعی کنند یک تصویر با کلاس از خود نشان دهند. خود را فردی نشان دهند که بسیار حسابگر و دقیق است. اینگونه فروشنده متوجه می شود که مشتری اش یک فرد حواس پرت نیست بلکه کاملاً اقتصادی فکر می کند و قیمت عجیب غریب را برای یک کالای معمولی پرداخت نمی کند.

1. تصویرسازی

استراتژی تخفیف گرفتن حرفه ای

2. در خرید نظر نهایی خود را اعلام نکنید

بسیار مهم است که افراد در ابتدای خرید نظر نهایی خود را اعلام نکنند. به عنوان نمونه اگر یک فرد وارد یک کفش فروشی شود و یک کفش زیبا نظر او را جلب کند. سپس فروشنده از او بپرسد که چه چیزی مد نظرتان است و چه چیزی احتیاج دارید هرگز نباید مستقیماً اشاره کند که آن کفش را می خواهم. گاهی اوقات افراد به اشتباه در ابتدای وارد شدن به مغازه ای چیزی که مورد علاقه شان است تعریف کرده و مستقیماً به فروشنده می گویند که دنبال چنین چیزی هستم.

این کار باعث می شود که فروشنده نظر نهایی شما را متوجه شود به همین دلیل فروشنده سعی می کند که با قیمت بالاتری کالای مد نظر را به شما بفروشد. او از احساسات شما سوء استفاده کرده و تا زمانی که جنس خود را به شما نفروشد دست بر نمی دارد. پس بهتر است در این مواقع کمی سنجیده تر رفتار کنیم. به عنوان نمونه اگر فروشنده از شما پرسید که به چه چیزی احتیاج دارید بگویید هنوز چیز خاصی مورد پسندم واقع نشده و اجازه دهید نگاهی به اجناس شما بیندازم. اگر به کمک احتیاج داشتم حتماً به شما اطلاع می دهم.

3. برای تخفیف قیمت کالا را بشکنید

در هنگام خرید اگر دوست دارید تخفیف بگیرید حتماً قیمت کالایی که مورد پسندتان واقع شده است را پایان بیاورید. به عنوان نمونه اگر به همان فروشگاه کفشی که در قسمت قبل رفتیم برگردیم و کفشی که مورد پسندتان بود یک میلیون تومان قیمت داشت بهتر است از یک روش کاربردی استفاده کرده تا بتوانید به راحتی آن را با قیمت ارزانتری بخرید.

برای این کار ابتدای کالایی ارزان قیمت را انتخاب کنید سپس از فروشنده بخواهید که آن را برای شما بیاورد. به عنوان نمونه کفش اولی که انتخاب کرده اید حدوداً ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد در مرحله دوم کفشی را که مورد پسندتان است انتخاب کنید. در این زمان است که فروشنده حتماً کالایی که دو برابر قیمت دارد را با تخفیف بیشتری به شما می فروشد.

میزان انعطاف پذیر بودن فروشنده را تشخیص دهید

4. میزان انعطاف پذیر بودن فروشنده را تشخیص دهید

مجله تالاب : تمام فروشنده ها در هر صنف و هر فروشگاهی به مشتریان خود حتی در حد یک ذره هم تخفیف می دهند. بسیار کم اتفاق می افتد که یک فروشنده یک قیمت واحد را برای کالایش در نظر بگیرد و هیچگونه تخفیفی برای آن قائل نشود. اما در هنگام خرید مشتری باید آستانه تحمل فروشنده را در نظر بگیرد و قیمت های غیر عادی و تخفیف های غیر عادی درخواست نکند.

بهتر است قیمت متعادلی را پیشنهاد دهید. قطعاً فروشنده قیمت بالاتر از آن را پیشنهاد خواهد داد. سپس میانگین قیمت خود و فروشنده را بگویید. در این صورت است که فروشنده جنس خود را به شما با آن تخفیفی که دوست دارید می فروشد.

5. مراقب قیمت های غیر رند باشید

معمولاً اغلب فروشگاه ها از قیمت های غیر رند و عجیب استفاده می کنند تا بتوانند آن را با قیمت بالایی به مشتری بفروشند. به عنوان نمونه گاهی فروشنده ها به جای قیمت ۸۰۰ هزار تومان قیمت ۷۹۹ هزار تومان را بر روی اجناس خود می گذارند تا ذهن فروشنده را فریب دهند. در مواردی نیز فروشنده قیمت هایی مانند ۳۰۵ هزار تومان را برای کالایش معرفی می کند تا بتواند فقط ۵۰۰۰ اضافه را تخفیف بدهد. در این حالت شما باید درخواست تخفیف بیشتری داشته باشید.

6.  اوضاع را بسنجید

سعی کنید در زمان های مناسبی برای خرید اقدام کنید و زمانی که مغازه ها خلوت هستند به خرید بپردازید. در این صورت است که می توانید تخفیف بیشتری از فروشنده بگیرید.

مراقب قیمت های غیر رند باشید

7. بین فروشنده ها رقابت ایجاد کنید

معمولا به این روش تاکتیک مغازه ارزان فروش مغازه گران فروش گفته می شود. در صورتی که با یک قیمت گران در مغازه ای مواجه شدید و خواستید که از فروشنده تخفیف بگیرید به او بگویید که چند مغازه پایین تر از شما یا چند مغازه بالاتر از شما همین جنس را با قیمت مناسب تری می فروشد.

8. هیجان زده نباشید

زمانی وارد یک مغازه برای خرید می شوید هیجان زده و خوشحال نباشید. درست است که از اینکه جنس مورد نظر خود را پیدا کرده اید خوشحال هستید. اما بهتر از این خوشحالی را نزد خود نگه دارید و آن را به فروشنده نشان ندهید. به عنوان نمونه نگویید خدا را شکر این همان کفشی است که کل بازار را برای پیدا کردن آن گشتم.

نکات مهم تخفیف گرفتن چیست ؟

9.  انتخاب جایگزین بهتر در خرید

گاهی اوقات فروشنده ها از اینکه به مشتریان خود تخفیف دهند گریزان هستند. در این حالت است که شما می توانید به جای تخفیف گرفتن از فروشنده اشانتیون دریافت کنید.

10.آمادگی انصراف داشته باشید

زمانی که از فروشنده درخواست تخفیف می کنید. اما فروشنده در برابر تخفیف دادن به شما کاملاً مقاومت می کند و هیچ جوره از موضع خود پایین نمی آید شما نیز در برابر خرید کردن مقاومت کنید. به فروشنده در این حالت نشان دهید که از خرید کردن منصرف شده اید و خود را بی علاقه به خریدن جنس مورد نظر نشان دهید. در این حالت است که فروشنده مجبور می شود که به شما تخفیف دهد.

11.  اطلاعات کافی داشته باشید

تا جایی که میتوانید در مورد کالایی که می خواهید آن را بخرید اطلاعات کسب کنید. زمانی که فروشنده بداند که شما اطلاعات کافی در مورد جنسش را دارید با شما با مدارای بیشتری برخورد خواهد کرد.

خودتان قیمت پیشنهاد دهید

12. خودتان قیمت پیشنهاد دهید

مجله تالاب :  معمولاً در خریدها افراد منتظر می مانند که طرف مقابلشان قیمتی را بگوید. سپس بر سر آن قیمت چانه بزنند. اما روش درست تر این است که ابتدا قیمت پیشنهادی که می توانید با آن جنس مورد نظر را بخرید اعلام کنید. در این صورت است که می توانید با مبلغ بهتری و مطابق بودجه خود خرید کنید. این یکی از معروف ترین ترفندهای جهانی تخفیف گرفتن است.

13. زمان مناسب چانه بزنید

گاهی اوقات فروشنده ها مشغول انجام دادن چند فعالیت به صورت همزمان هستند یا اینکه فرد در هنگام ظهر برای خرید قدام می کند. در این حالت است که درخواست برای تخفیف اصلاً درخواست معقولی نمی باشد. پس بهتر است در زمان مناسب فرد بر سر موضوع یا قیمتی چانه بزند.

14. از فروشنده سوال بپرسید

در هنگام خرید سوالاتی مانند این بهترین قیمتی است که می توانید آن را بفروشید؟ نمی توانید قیمت مناسب تری را بر روی آن بگذارید؟ فروشنده را گیج کنید. در این حالت است که فروشنده حتماً قیمت خود را تا حد زیادی پایین می آورد.

از فروشنده سوال بپرسید

اصطلاحات تخفیف گرفتن

15. التماس نکنید

تخفیف گرفتن و چانه زدن با عشوه آمدن و التماس کردن کاملاً متفاوت است. بهتر است از راه درست و از قدرت مذاکره خود برای تخفیف گرفتن استفاده کنید. معمولا فروشنده ها به افرادی که برای پایین آوردن قیمت التماس می کنند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

16. در هنگام خرید ادعا داشته باشید

اگر فکر می کنید می توانید کالایی را با قیمت مناسب تری از فروشنده بگیرید. در جواب قیمتی که او می گوید فوراً پاسخ دهید که می توانم آن را با یک قیمت مناسب در جای دیگری پیدا کنم. در این حالت است که فروشنده نرم شده و قیمت خود را پایین تر می آورد. معمولاً این کار به دلیل رقابتی است که در میان فروشنده ها قرار دارد.

17. ارزش جنس را پایین بیاورید

زمانی که شما در هنگام خرید کردن ارزش جنس مورد نظر را پایین بیاورید. فروشنده در این حالت از فروش آن ناامید می شود و سعی می کند قیمت ارزانتری را پیشنهاد دهد تا شما جنس مورد نظر را بخرید.

18.  زیاده خواه باشید

درخواست های جانبی داشته باشید تا بتوانید محصول مورد نظر را با قیمت مناسب تری بخرید. به عنوان نمونه در صورتی با قیمت موافق باشید که ارسال آن رایگان باشد.

لبخند بزنید

19. لبخند بزنید

در هنگام چانه زدن و درخواست تخفیف به گونه ای صحبت نکنید که لحن دعوا یا جدال داشته باشید. بلکه با آرامش و دوستانه با فروشنده چانه بزنید و از او بخواهید که به شما تخفیف دهد.

20. عجول نباشید

با آرامش و بدون هیچ گونه عجله ای از فروشنده درخواست تخفیف کنید. میزان عجله خود را در هنگام خرید نشان ندهید. همیشه برای گرفتن تخفیف چند دقیقه وقت اضافه داشته باشید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا